Simon Szilvia 37 éves, 3 gyerek anyukája.
Tavaly szeptemberben derült ki egy rutin vérvétel után, hogy egy mielodiszplázia nevű betegségben szenved, ami idővel leukémiává fog alakulni. A gyógyuláshoz az egyetlen esélye az őssejt beültetés. Nem a kínai, hanem a hazai, amit a budapesti Szent László Kórházban végeznek.
Arról van szó, hogy kemoterápiával és teljes test besugárzással ki kell pusztítani az összes csontvelői vérképző sejtjét, hogy megöljék a megkergült sejtvonalat, aztán a donor őssejtjeivel újratelepítik a csontvelőt, hogy legyen, ami fehérvérsejtet termel a védekezéshez, vörösvértesteket az oxigénszállításhoz és vérlemezkéket a véralvadáshoz.
Sajnos a családjában nem akadt megfelelő donor, úgyhogy januárban felkerült a transzplantációs várólistára.
De nagyon kevés a donor.

2012. április 24., kedd

Végre jó hírek!

Ezt Szilvi írta tegnap:
"Ma reggel jött a Drnő és mondta, hogy végre jó hírt hozott, ugyanis 400 db fehérvérsejtem van. :)) Napokig stagnált 150-en, tegnap lett 210, és mára 400, tehát egy nap alatt megduplázta magát. A Drnő megnézte a bőröm is, azt mondta, hogy én nemhogy egyik napról a másikra gyógyulok, hanem óráról- órára. :D
A mai nap egy nagyon fontos nap a gyógyulásom szempontjából. Valami elkezdődött, a német srác nem hiába volt önzetlen. Én mindenképpen nagyon fogok vigyázni az új sejtjeimre, megbecsólöm őket, már csak azért is, mert sok mindenen kellett átmennem a gyógyulásért (olyan dolgokon, melyek elmondhatatlanok), én tvábbra is azt csinálom, amit az orvosok mondanak. Tudom, hogy itt nagyvizitkor mindenki velem fog örömködni, mert ez egy csapat ami itt van. Orvosok, nővérek mindnyájan a betegekért.
A drukkolást még mindig ne hagyátok abba, kérlek titeket !"

Borzalmas napokon van túl, de végre látszik a fény az alagút végén!
A legkeservesebb napján beszéltem vele, amikor már napok óta lázas volt és mindene fájt, de esküszöm, ilyen optimista ember, mint ő, még életemben nem láttam! Komolyan mondom, néha én merítek erőt Őbelőle!
Csak így tovább Szilvikém!
Nagy Ölelést küldök így virtuálisan is! :)

2 megjegyzés:

  1. Hónapok óta nem jártam erre, és valahogy most igen. Hihetetlenül jól alakul, nagyon drukkolok.
    Ramóna, kérek szépen egy emailcímet, amin privátban kérdezhetek. Köszi, Kata

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kata! Sajnos azóta fordult a kocka, ahogy az utolsó bejegyzésben írom is. Nagyon rossz a helyzet. Nem tudom mi lesz. Ha megtudok valamit, megírom, de Szilvi most nem elérhető.
    Kérlek imádkozz érte vagy szoríts neki!
    Ramóna

    VálaszTörlés